Radius Fuel Solutions

Wij zijn nu Radius Fuel Solutions

Naar de nieuwe website
Verder browsen
Belgium Fuel Card

Veelgestelde vragen

Wat is een tankkaart?
Net zoals bij een kredietkaart worden uw brandstofaankopen in een bepaalde periode gegroepeerd en hoeft u deze pas later te betalen.  Een tankkaart kan ook in een vast netwerk van tankstations gebruikt worden. Met de NFC- kaart bent u niet aan één merk gebonden, maar krijgt u toegang tot 1400 tankstations in België, waaronder alle Esso, Q8, Total en Shell tankstations. De combinatie met de Fleetpass geeft u ook toegang tot Texaco, Gabriëls, DCB, Octa +, Avia en Power.

Hoeveel tankkaarten kan ik aanvragen?
Als uw bedrijf klant wordt bij Belgian Fuel Card NV, bestelt u zoveel kaarten als nodig voor uw wagenpark. U kan opteren voor een kaart per chauffeur of per wagen, en u behoudt moeiteloos het overzicht, aangezien wij de naam en/of nummerplaat op uw kaarten kunnen vermelden.

Hoe verkrijg ik een factuur?
Met een NFC en Fleetpass -tankkaart ontvangt u wekelijks of tweewekelijks automatisch een factuur per e-mail. Op deze factuur vindt u alle details van de transacties terug, zodat u ten allen tijde de controle behoudt.
Uw facturen worden ook upgeload in uw beveiligde klantenzone Velocity, waar u ook transactiedetails kan raadplegen.

Wat is de beste tankkaart voor u?
Als u een tankkaart kiest, moet zowel rekening gehouden worden met de kosten, als het gebruiksgemak. Met de combinatie NFC en Fleetpass heeft u toegang tot bijna alle tankstations in België. Hierdoor hoeft u nooit te zoeken naar een geschikt station, en dus ook geen verloren kilometers en tijd te verrijden.

Hoe vraag ik een tankkaart aan?
Heel simpel, u hoeft enkel het aanvraagformulier in te vullen!  Daarna zal één van onze account managers contact met u opnemen, uw specifieke behoeften bespreken en uw aanvraagformulier vervolledigen. Eens wij alle gegevens ondertekend ontvangen hebben, handelen wij uw aanvraag verder af en sturen wij u de kaarten via de post op.  Na ontvangst kan u de kaarten en codes verdelen onder uw chauffeurs en er meteen mee tanken.  Onze medewerkers blijven met u in contact om ervoor te zorgen dat u maximaal profiteert van het gemak van uw tankkaart.

Hoe vind ik het dichtstbijzijnde tankstation?
U hebt hiervoor verschillende mogelijkheden. Allereerst ontvangt u samen met uw tankkaart een gids met al onze aangesloten stations. Daarnaast kan u ook E-Route gebruiken, onze online tool die alle stations langs uw routes aangeeft, en voor onderweg kan u onze gratis Android of iPhone/iPad app downloaden.

Welke brandstoffen kan ik met mijn kaart tanken?
Onze tankkaarten kunnen enkel voor brandstoffen gebruikt worden; u kan er diesel, benzine, LPG, rode diesel en AdBlue mee tanken.

Is de tankkaart gelinkt aan een chauffeur of een voertuig?
Op al uw tankkaarten staat sowieso de naam van uw bedrijf vermeld.  Daarnaast kan u ervoor kiezen om de naam van de chauffeur en/of de nummerplaat op de kaart te laten drukken.

Welke beveiliging bieden jullie aan?
Wij bieden, net zoals een bankkaart, een beveiligde kaart aan die enkel bruikbaar is in combinatie met een geheime pincode, en op nagenoeg alle tankstations worden de tankbeurten online geautoriseerd.  Het is daarbij van het allerhoogste belang dat de pincode apart van de kaart bewaard wordt.  Daarnaast kan u ten allen tijde makkelijk en snel kaarten blokkeren door gebruik te maken van ons online beheersysteem Velocity, én bieden wij u GuardCard aan. GuardCard is een dienst die uw tankkaarten verzekert tegen fraude of diefstal.

Waar kan ik de details van mijn tankbeurten terugvinden?
U kan de details van uw tankbeurten tot 2 jaar terug opvragen via ons online beheersysteem.  Van elke tankbeurt vindt u kaartnummer, plaats, datum, tijd en kilometerstand terug.

Hoe behoud ik de controle over mijn wagenpark?
Hiervoor bieden wij u Velocity. Dit is een gratis, online beheersysteem voor tankkaarten.
Dankzij Velocity hebt u dag en nacht toegang tot uw klantgegevens, kan u tankkaarten blokkeren bij misbruik of diefstal, downloadt u gedetailleerde verbruiksrapporten maar u vindt er ook kopieën van uw facturen en details van al uw transacties.

Mijn kaart werd gestolen of is verloren, wat nu?
Indien u beschikt over een login voor Velocity, kan u onmiddellijk uw kaart blokkeren. Hebt u nog geen login, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Onze gegevens vindt u hier.

Welke servicekosten betaal ik voor mijn tankkaart?
Klik hier voor een overzicht van uw servicekosten.

Mijn tankkaart is onleesbaar?
Is uw kaart vervormd of is de magneetstrip beschadigd? Dan zal de kaart niet meer bruikbaar zijn en kan u contact met ons opnemen om de kaart te laten vervangen. Hier vindt u onze contactgegevens.
Krijgt u een andere foutmelding, dan kan dit om een tijdelijke of permanente storing op het station of terminal gaan, gelieve ons in dat geval ook de foutmelding te bezorgen!

Waar kan ik mijn code wijzigen?
Omwille van veiligheidsredenen is het niet mogelijk om de code van uw NFC en Fleetpass te wijzigen.

Ik ben mijn code vergeten, waar kan ik die terugvinden?
Uw code vindt u terug op Velocity, via www.velocityfleet.com, het online beheersysteem – u kan via deze website een login en paswoord aanmaken mocht u dit nog niet hebben.
Hiermee hebt u onbeperkte, gratis toegang tot Velocity.

Ik ben een factuur kwijt, waar kan ik een duplicaat bekomen?
Een duplicaat dient u te downloaden via www.velocityfleet.com, ons online beheersysteem. U kan via deze website een login en paswoord aanmaken mocht u dit nog niet hebben.
Hiermee hebt u onbeperkte, gratis toegang tot Velocity.

Ik wil graag een extra kaart bestellen.
U kan steeds een bijkomende kaart bestellen via Velocity. Zo ontvangt U onmiddellijk de bevestiging en ontvangt U de tankkaart uiterlijk in 10 werkdagen.

 

Bestel uw kaart(en)
Neem contact met ons op
WhatsApp
Bel ons
Top