Wat is een tankkaart?
Net zoals bij een kredietkaart worden uw brandstofaankopen in een bepaalde periode gegroepeerd en hoeft u deze pas later te betalen.  Een tankkaart kan ook in een vast netwerk van tankstations gebruikt worden.  Met de Fleetpass+ & Esso combinatiekaart bent u niet aan één merk gebonden, maar krijgt u toegang tot 2900 tankstations in de Benelux, waaronder alle Esso, Q8, Texaco, Octa+, Avia, Power en DCB tankstations.”

Hoeveel tankkaarten kan ik aanvragen?
Als uw bedrijf klant wordt bij Fuel Card Services nv, bestelt u zoveel kaarten als nodig voor uw wagenpark. U kan opteren voor een kaart per chauffeur of per wagen,
en u behoudt moeiteloos het overzicht, aangezien wij de naam en/of nummerplaat op uw kaarten kunnen vermelden.

Hoe verkrijg ik een factuur?
Met een Fleetpass+ & Esso tankkaart ontvangt u wekelijks automatisch een factuur per e-mail. Op deze factuur vindt u alle details van de transacties terug, zodat u ten allen tijde de controle behoudt.
Uw facturen worden ook upgeload in uw beveiligde klantenzone Velocity, waar u ook transactiedetails kan raadplegen.

Welke prijs betaal ik met een Fleetpass+ tankkaart?
Met een Fleetpass+ tankkaart betaalt u op bijna 1000 tankstations een unieke, vaste weekprijs. Dit wil zeggen dat uw prijs geldig is van maandagmorgen tot zondagavond, zodat u precies weet wat u zal betalen.
U geniet van deze weekprijs op alle stations van Octa+, Avia, Power, DCB en Esso. U kan bij Q8 en Texaco terecht aan de pompprijs, waardoor u meeprofiteert van de bodemprijzen van Q8 easy en Texaco Xpress!

Wat is de beste tankkaart voor u?
Als u een tankkaart kiest, moet zowel rekening gehouden worden met de kosten, als het gebruiksgemak. Met de combinatie Fleetpass+ & Esso hebt u toegang tot het grootste netwerk van de Benelux,
waardoor u nooit hoeft te zoeken naar een geschikt station, en dus ook geen verloren kilometers en tijd verrijdt. Bovendien werken wij op bijna 1000 stations met een unieke weekprijs.
Dankzij deze weekprijs weet u op voorhand wat u voor uw brandstof betaalt!

Hoe vraag ik een tankkaart aan?
Heel simpel, u hoeft enkel het aanvraagformulier in te vullen!  Daarna zal één van onze account managers contact met u opnemen, uw specifieke behoeften bespreken en uw aanvraagformulier en domiciliëringsopdracht vervolledigen.  Eens wij alle gegevens ondertekend ontvangen hebben, handelen wij uw aanvraag verder af en sturen wij u de kaarten via de post op.  Na ontvangst kan u de kaarten en codes verdelen onder uw chauffeurs en er meteen mee tanken.  Onze medewerkers blijven met u in contact om ervoor te zorgen dat u maximaal profiteert van het gemak van uw tankkaart.

Hoe vind ik het dichtstbijzijnde tankstation?
U hebt hiervoor verschillende mogelijkheden. Allereerst krijgt u bij elke tankkaart een wegenkaart van België. Daarnaast kan u ook E-Route gebruiken, onze online tool die alle stations langs uw routes aangeeft, en voor onderweg kan u onze gratis Android of iPhone/iPad app downloaden, die u vindt onder de naam ‘Fleetpass’.

Welke brandstoffen kan ik met mijn kaart tanken?
Onze tankkaarten kunnen enkel voor brandstoffen gebruikt worden; u kan er diesel, benzine, LPG, rode diesel en AdBlue mee tanken.

Is de tankkaart gelinkt aan een chauffeur of een voertuig?
Op al uw tankkaarten staat sowieso de naam van uw bedrijf vermeld.  Daarnaast kan u ervoor kiezen om de naam van de chauffeur en/of de nummerplaat op de kaart te laten drukken.

Welke beveiliging bieden jullie aan?
Wij bieden, net zoals een bankkaart, een beveiligde kaart aan die enkel bruikbaar is in combinatie met een geheime pincode, en op nagenoeg alle tankstations worden de tankbeurten online geautoriseerd.  Het is daarbij van het allerhoogste belang dat de pincode apart van de kaart bewaard wordt.  Daarnaast kan u ten allen tijde makkelijk en snel kaarten blokkeren door gebruik te maken van ons online beheersysteem Velocity, én bieden wij u GuardCard aan. GuardCard is een dienst die uw tankkaarten verzekert tegen fraude of diefstal.

Waar kan ik de details van mijn tankbeurten terugvinden?
U kan de details van uw tankbeurten tot 2 jaar terug opvragen via ons online beheersysteem.  Van elke tankbeurt vindt u kaartnummer, plaats, datum, tijd en kilometerstand terug.

Hoe behoud ik de controle over mijn wagenpark?
Hiervoor bieden wij u Velocity. Dit is een gratis, online beheersysteem voor tankkaarten.
Dankzij Velocity hebt u dag en nacht toegang tot uw klantgegevens, kan u tankkaarten blokkeren bij misbruik of diefstal, downloadt u gedetailleerde verbruiksrapporten maar u vindt er ook kopieën van uw facturen en details van al uw transacties.

Mijn kaart werd gestolen of is verloren, wat nu?
Indien u beschikt over een login voor Velocity, kan u onmiddellijk uw kaart blokkeren. Hebt u nog geen login, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Onze gegevens vindt u hier.

Welke servicekosten betaal ik voor mijn tankkaart?
Klik hier voor een overzicht van uw servicekosten.

Mijn tankkaart is onleesbaar?
Is uw kaart vervormd of is de magneetstrip beschadigd? Dan zal de kaart niet meer bruikbaar zijn en kan u contact met ons opnemen om de kaart te laten vervangen. Hier vindt u onze contactgegevens.
Krijgt u een andere foutmelding, dan kan dit om een tijdelijke of permanente storing op het station of terminal gaan, gelieve ons in dat geval ook de foutmelding te bezorgen!

 

Waar kan ik mijn code wijzigen?
Omwille van veiligheidsredenen is het niet mogelijk om de code van uw Fleetpass+ of Esso tankkaart te wijzigen. 

 
 

Ik ben mijn code vergeten, waar kan ik die terugvinden?
Uw code vindt u terug op Velocity, via www.velocitycardmanagement.com, het online controlesysteem – u kan via deze website een login en paswoord aanmaken mocht u dit nog niet hebben.
Hiermee hebt u onbeperkte, gratis toegang tot Velocity.

 

Ik ben een factuur kwijt, waar kan ik een duplicaat bekomen?
Een duplicaat dient u te downloaden via www.velocitycardmanagement.com, ons online controlesysteem. U kan via deze website een login en paswoord aanmaken mocht u dit nog niet hebben.
Hiermee hebt u onbeperkte, gratis toegang tot Velocity.

 
 

Ik wil graag een extra kaart bestellen.
U kan contact opnemen met uw vaste contactpersoon binnen ons team, of een mailtje sturen naar info@fleetpass.be met de vermelding van het aantal kaarten, en de eventuele opdruk. U kan kiezen voor de chauffeursnaam en/of de nummerplaat.